Blender 2.62, 3D-редактор с открытым кодом
|
ЭЖД
*nix`оид
[SoftoRooMTeaM]
Группа: Наши Люди Сообщений: 11.935 Регистрация: 18.09.2004 Пользователь №: 1.679
Респектов: 789
| Blender 2.42 Вышла новая версия бесплатного 3D-редактора с открытым кодом Blender 2.42. В этой версии представлено огромное количество нововведений, среди которых: Array Modifier. Модификатор для быстрого создания и анимации одинаковых или схожих объектов, таких как цепи, шестеренки и т.д. Система композитинга, включающая удобные элементы управления сложными сценами и изображениями. Vector Blur. Наложение эффекта смазанного движения на уже визуализированное изображение. Поддержка форматов OpenEXR, DPX, Cineon и Radiance HDR Улучшенный редактор для нелинейного видеомонтажа Улучшенные средства для создания UV-развертки для сложных поверхностей. Группировка объектов Улучшенный физический движок для игрового движка с поддержкой файлов в формате Collada. Улучшенный модуль для создания жидкостей В программе есть все инструменты, которые используются в профессиональных 3D-редакторах, так что, работая в Blender, можно разобраться с основами 3D и уяснить для себя принцип работы подобных приложений. Home_ http://www.blender.org/Downloads (~11,63 Mb)_ http://download.blend...er-2.42.tar.gz | |
| |
31.05.2009 - 15:33 |
ЭЖД
*nix`оид
[SoftoRooMTeaM]
Группа: Наши Люди Сообщений: 11.935 Регистрация: 18.09.2004 Пользователь №: 1.679
Респектов: 789
| Blender 2.49 Некоторые новые возможности, добавленные в Blender 2.49: - Улучшена стабильность игрового движка Blender Game Engine, проведено дополнительное тестирование и исправлены выявленные ошибки. Значительно увеличена производительность некоторых подсистем игрового движка, что привело к трехкратному увеличению скорости игр, подобных YoFrankie;
- В игровом движке появилась возможность одновременного использования нескольких потоков с динамическими видео-текстурами, источником которых могут выступать видеозаписи, набор изображений или результат рендеринга сцены;
- Поддержка преобразования результатов рендеринга на лету в куполообразную форму, например, для эффекта линзы, планетария или дверного глазка;
- Возможность редактирования узловых точек стыковки текстур;
- Улучшение режима рисования в режиме 3D просмотра (проекции), позволяющего рисовать непосредственно на модели без заботы об UV-маппинге или стыковке швов;
- Etch-a-ton - предварительная реализации новой технологии формирования эскизов снаряжения с учетом точек деформации;
- Поддержка формата JPEG2000 с улучшенным сжатием, поддержкой альфа-каналов и HDR-цветами 16-бит на канал;
- Обновлена библиотека для симуляции физических процессов, расширенная средствами для создания более реалистичного поведения различных двигателей, роботов, механических кукол и средств транспорта;
- Улучшены средства для формирования игровой логики и возможности встроенного Python API.
Добавлены новые Python скрипты, такие как генераторы болтов и ландшафтов.
Downloads (~22 Mb)_ http://download.blend...er-2.49.tar.gz | |
| |
22.06.2009 - 0:16 |
scorpio
Mr. SoftoRooMan
[SoftoRooMTeaM]
Группа: СуперМодераторы Сообщений: 8.029 Регистрация: 10.10.2005 Из: LG Пользователь №: 21
Респектов: 1412
| Blender 2.49aNew:Compositor: UV Map node now has better handling of edge cases (where UV values meet sky background) Wavefront OBJ support to import & export curves as OBJ native curves (rather then a bunch of edges) Wavefront OBJ X90 option for export to write files without rotation. Sequencer: effect strips had no filter option, which was therefore added. So you can apply color balance on effect filter output GE Python support for __contains__ "prop" in gameOb and "OBCube" in scene.objects syntax. GE Python support for dictionary style get() cont.actuators.get("key", default), works for sensors and object controllers too. Action actuator getChannel("name") function to get the bone loc,size,quat for a bone. _______________Size: ~ 18 MBDownload: | |
| |
3.09.2009 - 20:45 |
ЭЖД
*nix`оид
[SoftoRooMTeaM]
Группа: Наши Люди Сообщений: 11.935 Регистрация: 18.09.2004 Пользователь №: 1.679
Респектов: 789
| Blender 2.49b » "ChangeLog" « Updates: - Update for new OpenAL windows library.
- Update Japanese translation.
- Upgrade extern/xvidcore to version 1.22. This fixes Xvid crashing on linux 64 bit.
- Updated Blender/Python API and GameEngine docs.
Various Bugs: - SoftBody, vertex groups were not notified on deletion & fixes for Mass and Spring Painting
- Softbody, non mesh objects missing initializers [bug #18982]
- Self Shadow Vertex Colors, improved blur method to give more even results.
- Converting nurbs to a mesh ignored smoothing for Alt+C and from python.
- Object Active to Other, Fix python error when running in local view.
- Ancient resource leak where checkPackedFile would open a file and never close it.
- Fix for uninitialized memory use with X11 keyboard and tablet events.
- Fix for building with CLang (LLVM)
Render Bugs: - Using LightGroups override for material doesn't work for preview renders.
- Render Stamp, error in setting the alpha value when drawing text into a char buffer.
- Lumma Matte, Fix in low value setting.
- Originally checked against the wrong channel (chroma) instead of the luminence channel.
- Changed default value for high value to 1.0 from 0.0
- Baking selected to active with nearby dupliframes objects crashes blender [bug #19029]
- Fix for high energy sunlamps, turning specular black [bug #18837]
Game Engine Bugs: - Saving runtime on Windows didn't work with python2.6
- Let IPO's animate the ref value for KX_BlenderMaterial's
Game Engine Python Bugs: - Converting a mesh from a python argument was broken but happened to work in some cases.
- Memory leak fix for action.channelNames.
- Was writing to freed memory when freeing a python object in some cases.
- Removing GameLogic.EvalExpression(), was unstable.
- Crash fix when casting a ray to the same location as the object.
- Fixed KX_PolyProxy returning improper VertexIndex with mixed triangles and quads with using .getVertexIndex() and .v1, .v2, etc. [bug #19254]
- Fixed obj.sendMessage() with 4 arguments crashing blender [bug #18963]
Game Engine Bullet Bugs: - Crash fix when a parent compound object didn't have a physics controller.
- Fix for the torque actuator x -& y-axis not working.
Sequencer Bugs - IPO curve-deletion resulted in non-working effect
- easy retiming only allowed enlarging of strips, now shrinking is also possible (easy retiming: use the right display handle of input strip and shrink or enlarge, will make the speed of the strip exactly fit the effect strip's length)
- frames after end-of-display of input strips can now be accessed.
- frame blending can now be done on more than two frames, enabling really fine grained motion blur if you speed up a sequence with high factors (bigger than two).
- Scene-Strip rendering with compositor scenes failed, if they had no camera attached.
- Fixed hdd-audio for sample formats other than 16 bit (8 bit eg).
Import/Export Bugs - FBX Export, Incorrect formatting that broke some converters.
- BVH Motion Capture Import, Did not support single rigid body objects. [bug #18949]
- OBJ Import, fix for importing of transparent faces from .mtl files - ZTrans now is set for them as well. (improves import from SketchUp)
- Collada export, Empty material slot would raise a python error.
- Collada import, fixes for increased Sketchup interoperability and more.
- Quake MAP Export, empty nodes were not exported, also noticed files were invalid if there were no meshes or surfaces.
- Quake MAP Export, had support for single triangular brush unnecessarily disabled.
- Quake MD2 Export, Fix for vertex normals [patch #19206]
Python API - Mathutils (quat_a*quat_b) was broken, returned (quat_a*quat_a) instead.
- Support for editing properties IpoCurve.driverBone and IpoCurve.driverBone2 and modifies IpoCurve.driverChannel to allow OB_ROT_DIFF.
- Documentation corrections.
- Support for rendering background scenes different from the active scene.
- scene.render.render() now behaves the same in interactive and background mode
- scene.render.saveRenderedImage() now works correctly in background mode
- Armature active bone can be set.
New: - 16bit SGI image loading
- When BLENDER_FORCE_SWAPBUFFERS env variable is defined, a function is enabled that fixes
- flickering for some Intel and Radeon cards.
- Python API - Particles
- Draw As variable and dict
- Strand render toggle
- Object, psys variable in duplicate
- Material, Strand render variables
- Texture, Use colorbands
- Lamp, Spot buffer type selection
- Game Engine Physics support for reinstancePhysics mesh from Python and the dynamic actuator.
- ReplaceMesh Actuator option to replace the physics mesh and display mesh + python api options.
- Video and blend file demo.
http://www.graphicall...reinstance.ogv http://www.graphicall...nce_demo.blend
- Mouse focus sensor "pulse" option to pulse TRUE when the object under the mouse changes.
- EDL importer for the sequencer. supports...
- audio, video edits
- fades, wipes, speed changes (video only)
- importing from multiple reels
Downloads (~18 Mb)_ http://download.blend...r-2.49b.tar.gz | |
| |
26.11.2009 - 0:03 |
scorpio
Mr. SoftoRooMan
[SoftoRooMTeaM]
Группа: СуперМодераторы Сообщений: 8.029 Регистрация: 10.10.2005 Из: LG Пользователь №: 21
Респектов: 1412
| Blender 2.50 AlphaBlender 2.5 Alpha 0The Blender Foundation and online developer community is proud to present Blender 2.5 Alpha 0. This release is the first official testing release of the Blender 2.5 series, and represents the culmination of many years of redesign and development work. What to ExpectBig improvements - This is our most exciting version to date, already a significant improvement in many ways over 2.49 Missing/Incomplete Features - Although most of it is there, not all functionality from pre-2.5 versions has been restored yet. Some functionality may be re-implemented a different way. Bugs - We've fixed a lot lately, but there are still quite a few bugs. This is alpha software, we're still working on it! Changes - If you're used to the old Blenders, Blender 2.5 may seem quite different at first, but it won't be long before it grows on you even more than before. _______________Size: ~ 18.4 MBDownload: | |
| |
17.04.2011 - 14:12 |
ЭЖД
*nix`оид
[SoftoRooMTeaM]
Группа: Наши Люди Сообщений: 11.935 Регистрация: 18.09.2004 Пользователь №: 1.679
Респектов: 789
| Blender 2.57 Основные изменения: - полностью переработанный пользовательский интерфейс с возможностью настройки горячих клавиш;
- теперь можно анимировать всё;
- все функции Blender доступны через Python Scripting API;
- реализован новый механизм поддержки собственных расширений к программе;
- внесена масса улучшений в лепку и систему кистей;
- переработана система частиц, добавлена симуляция дыма;
- реализован рендеринг объёмных материалов с использованием вокселей;
- переработан и заметно ускорен встроенный трассировщик лучей;
- внесены улучшения в игровой движок.
Downloads (~16 Mb)_ http://download.blend...er-2.57.tar.gz | |
| |
|
|